
Ostron med leche de tigre
Igår var det ju, som bekant, ostronets dag. Då åts det såklart ett antal ostron. Testade en variant med leche de tigre. Både vacker, fräsch och väldigt god. Den bör ni testa!

INGREDIENSER
SÅ GÖR DU
Hacka rödlöken i större bitar. Ansa och skär selleristjälken i bitar. Skala och skär ingefäran i bitar. Ta bort alla kärnor från chilin
Lägg alla ingredienser till leche de tigre i en skål och mixa ordentligt tills det blir en rosa gröt
Sila först genom en vanlig sil och släng resterna. Sila sedan vätskan ytterligare genom ett kaffefilter eller annat fint filter. Vätskan ska vara tunn och fint rosa
Toppa ostronen med leche de tigre och servera direkt
Kreatörens bästa tips för att lyckas
Leche de tigre är både vacker, fräsch och väldigt god. Den bör ni testa!
Kommentarer & Frågor (0)
Sätt ditt betyg
Dela din upplevelse av genom att betygsätta receptet.
Du måste vara inloggad för att kommentera