
Grillade ostron med asiatisk dressing
För några dagar sedan grillade jag ostron för första gången. Väldigt enkelt och så himla gott! Blev inspirerad och var tvungen att testa själv. Här är min version med bl.a. soja, ingefära, chili m.m. Sedan snabbt på grillen tills de fått en fin yta. Perfekt som förrätt eller bara för att lyxa till det en vanlig kväll!

INGREDIENSER
SÅ GÖR DU
Hacka salladslöken
Dela chilin, kärna ur den och hacka den fint
Skala ingefäran och hacka även den fint
Blanda chili, ingefära och salladslök med soja
Riv över skalet från limen och pressa sedan i saften
Öppna ostronen och lägg cirka 3 teskedar av dressingen på varje ostron
Grilla ostronen i cirka 3 minuter tills de fått en fin yta och servera direkt
Kreatörens bästa tips för att lyckas
Perfekt som förrätt eller för att lyxa till det en vanlig kväll.
Kommentarer & Frågor (0)
Sätt ditt betyg
Dela din upplevelse av genom att betygsätta receptet.
Du måste vara inloggad för att kommentera